20.17. SocketServer

您所在的位置:网站首页 python socketserver udp 20.17. SocketServer

20.17. SocketServer

#20.17. SocketServer | 来源: 网络整理| 查看: 265

20.17.1. サーバ生成に関するノート¶

継承図にある五つのクラスのうち四つは四種類の同期サーバを表わしています:

+------------+ | BaseServer | +------------+ | v +-----------+ +------------------+ | TCPServer |------->| UnixStreamServer | +-----------+ +------------------+ | v +-----------+ +--------------------+ | UDPServer |------->| UnixDatagramServer | +-----------+ +--------------------+

UnixDatagramServer は UDPServer から派生していて、 UnixStreamServer からではないことに注意してください --- IP と Unix ストリームサーバの唯一の違いはアドレスファミリーでそれは両方の Unix サーバクラスで単純に繰り返されています。

class SocketServer.ForkingMixIn¶ class SocketServer.ThreadingMixIn¶

Forking and threading versions of each type of server can be created using these mix-in classes. For instance, ThreadingUDPServer is created as follows:

class ThreadingUDPServer(ThreadingMixIn, UDPServer): pass

The mix-in class comes first, since it overrides a method defined in UDPServer. Setting the various attributes also changes the behavior of the underlying server mechanism.

ForkingMixIn and the Forking classes mentioned below are only available on POSIX platforms that support fork().

class SocketServer.ForkingTCPServer¶ class SocketServer.ForkingUDPServer¶ class SocketServer.ThreadingTCPServer¶ class SocketServer.ThreadingUDPServer¶

These classes are pre-defined using the mix-in classes.

To implement a service, you must derive a class from BaseRequestHandler and redefine its handle() method. You can then run various versions of the service by combining one of the server classes with your request handler class. The request handler class must be different for datagram or stream services. This can be hidden by using the handler subclasses StreamRequestHandler or DatagramRequestHandler.

もちろん、まだ頭を使わなければなりません! たとえば、サービスがリクエストによっては書き換えられるようなメモリ上の状態を使うならば、フォークするサーバを使うのは馬鹿げています。というのも子プロセスでの書き換えは親プロセスで保存されている初期状態にも親プロセスから分配される各子プロセスの状態にも届かないからです。この場合、スレッド実行するサーバを使うことはできますが、共有データの一貫性を保つためにロックを使わなければならなくなるでしょう。

一方、全てのデータが外部に(たとえばファイルシステムに)保存される HTTP サーバを作っているのだとすると、同期クラスではどうしても一つの要求が処理されている間サービスが「耳の聞こえない」状態を呈することになります --- この状態はもしクライアントが要求した全てのデータをゆっくり受け取るととても長い時間続きかねません。こういう場合にはサーバをスレッド実行したりフォークすることが適切です。

In some cases, it may be appropriate to process part of a request synchronously, but to finish processing in a forked child depending on the request data. This can be implemented by using a synchronous server and doing an explicit fork in the request handler class handle() method.

スレッドも fork() もサポートされない環境で (もしくはサービスにとってそれらがあまりに高価についたり不適切な場合に) 多数の同時要求を捌くもう一つのアプローチは、部分的に処理し終えた要求のテーブルを自分で管理し、次にどの要求に対処するか (または新しく入ってきた要求を扱うかどうか) を決めるのに select() を使う方法です。これは (もしスレッドやサブプロセスが使えなければ) 特にストリームサービスに対して重要で、そのようなサービスでは各クライアントが潜在的に長く接続し続けます。この問題を管理する別の方法について、 asyncore モジュールを参照してください。



【本文地址】


今日新闻


推荐新闻


CopyRight 2018-2019 办公设备维修网 版权所有 豫ICP备15022753号-3